torsdag, november 08, 2012

Mina små

I måndags satt jag och svettades över en tenta men sedan dess har jag och barnen tagit det lugnt och haft höstlov! Vi har träffat kompisar,lekt i lekparker, bakat, fikat och bara varit. Det är så skönt att bara vara. Även fast det är mycket pluggande försöker jag att inte sitta för länge på dagarna och isf ta igen på kvällar. Jag tror fullt och fast på att dagis och dagmamma kan vara bra, (annars skulle jag ju inte ha dem där )men det ska vara med måtta! Jag tycker att det är så hemskt med små barn som får längre dagar än föräldrarna själva...vilken ettåring mår bra av att vara på dagis 40 timmar i veckan? Ja det finns mycket att säga om detta men det ska jag inte göra nu.
Noah älskar att räkna och titta på bokstäver. Han kan till och med sitta med mina pluggböcker ibland och rabbla bokstäverna för sig själv. Celine härmar gärna och gör så gott hon kan för att apa efter, det är dock inte alltid helt tydligt vad hon menar. Men då man inte förstår henne kan hon bli oerhört förnärmad och slå näven i bordet och utropa: men mama, va gö du??? Barn är ljuvliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar