söndag, november 04, 2012

I tider som dessa..

...har det inte blivit så mycket bloggande!!Det finns sååå många ämnen som jag skulle vilja skriva om (!) men idag nöjer jag mig med lite info och bilder på våra små! Det är ju trots allt detta som var intentionen med bloggen från början...:) Celine: Hon är vårt lilla eko här hemma och härmar ALLT som någon säger. Det är så roligt att kunna kommunicera med henne! Även om hon kanske inte förstår en fråga vi ställer så har hon svar på ALLT, ofta i långa kvittrande utläggningar.. Kavat som få, bestämd och envis så in i norden. En dramaqueen utan dess like så jag börjar redan förfasa mig för tonåren... Noah: Har sedan ca två månader slutat helt med napp. Det gick verkligen över förväntan, jag var beredd på ett hiskeligt liv. Men han var så duktig!! Inget gråt alls nästan. Han fick slänga sina nappar själv med en väntande belöning, en gigantisk sopbil! Så lyckan var stor. Annars är det "Bob the builder" (Byggare Bob) som gäller nu för hela slanten. Vi brukar skriva ut figurer med Bob, Skopis, Bandis, Kranis och allt vad de heter som de kan färglägga. Noah har stenkoll på vad alla figurerna heter och vilka färger de har. Annars så räknar vi mycket och övar bokstäver. De trivs bra hos Ammi! Höjdpunkten är fredagar då alla dagmammor med dagbarn går till Farstahallen och har gympa till musik. Noah ÄLSKAR det! Själv har jag klarat av terminens första tenta och fått godkänt. Så skönt! Imorgon väntar den andra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar