söndag, oktober 02, 2011

Hurra hurra för Celine! (en vecka sent)

Och så gick nästan hela veckan innan jag fattade pennan, hrm..jag menar tangenterna, för att berätta om Celines lilla jubileumshelg.
Förra lördagen, alltså den 24:e, fyllde ju lilla tösabiten ett år (!) och då var det fanfar för hela slanten och vi hade kalas med våra familjer samt gammo och gaffo! ( Fredriks mormor och morfar) Hon fick så många fina saker, här är några urval:

Ett par fina höststövlar i skinn
En söt röd kappa
En docksäng
Tre(!)dockor
En sidenklänning från Monsoon
Ett album med fotografier i om hennes liv hittils(från joel och carro, ja det var nästan så jag började böla)
Byxor
Tunika

Osv..Det bjöds på lunch och fika.Jag hade gjort cup-cakes, tycker faktiskt de blev riktigt tjusiga, (ja, jag gottar mig i att de inte blev "pankakstristaplatta", utan lite så där "höga"som de de ska va) samt en chokladfudge-tårta och så hade vi lite annat smått och gott.

På söndagen hade vi barnvälsignelse för Celine i Södertäljeskyrkan!Det var så fint och (Tigleth som är pastor där)sa så många bra saker. Bland annat betydelserna av hennes namn, att Celine betyder (den himmelska/himlen), Rebecka (tilldragande) och Abigail(Faderns glädje). Sedan predikade pappa och det var verkligen härligt tycker jag (utan att vara partisk :)

Under veckan som gått har vi bland annat hunnit avhandla:
Skansen med Frida och Joelle
Fika med mamma och pappa en eftermiddag innan de for tillbakla till Småland
Premiär för ny öppen förskola
Jobbat två halvdagar
Varit på Ikea TVÅ gånger (puh..)
Fika hos gammo och gaffo

Sedan hade vi lite andra saker inplanerade men vi var tvugna att ställa in dem för fredrik har sååå mkt med sitt examensarbete nu. Men det ska bli såå skönt när han är klar!

Lite bilder från kalaset..
Älskar sin nya docka

Noah vill gärna provsmaka


Så här trött blir man efter sitt första kalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar