onsdag, januari 27, 2010

pulka och snö

Vintern är fortfarande plågsamt närvarande med snö och kyla. Visst har det sina guldglimtar med riktigt vinter men så fruktansvärt kallt som det är och har varit, är nog det värsta i mitt mannaminne i alla fall och får en att träget längta efter vår! Sol, ljus, ljumma kvällar, blommor som spricker upp och dagar som inte slutar kring 16 då solen går ner..

Men! Roligt är i alla fall att vi har fått en liten bebispulka av "Gammo"(Fredriks mormor, Noahs gammelmormor) i Ottersta. Han ÄLKSAR att åka i den och tittar storögt på den nya värld som plötsligt öppnat sig för honom eftersom han nu inte är skymd av någon sufflet utan kan titta både bakåt, framåt och åt sidorna. Skoj skoj skoj!

Jag har nu också äntligen fått tummen ur...och börjat träna. Friskis och Svettis har nämligen så finurligt att de erbjuder barnvakt på vissa pass. Me like! Det blir en bit för oss att åka eftersom detta erbjuds i Farsta och Hornstull men det är det värt. Hänger ju rätt ofta ändå på Södermalm.
Hur gick det då att lämna bort Noah till ett gäng okända tanter? Älskade hjärtat var helt rödgråten när jag kom tillbaka! Ja, barnvaktstanterna intygade mig att han varit som en sol ända tills det det var 3-4 min kvar tills jag kom. Eftersom de andra mammorna började droppa in då och hämta sina barn och då undrade naturligtvis Noah varför inte hans mamma kom?? Men det hade pågått max fyra minuter påstod de, annars hade han varit jätteglad. Får väl lite på det men mitt hjärta gick i kras när han hulkande borrade in ansiktet i min axel..
Får se om det är värt det!

1 kommentar:

  1. Men lilla älsklingen! Förstår att det gjorde ont i hjärtat! Men somsagt han hade det säkert jättekul! Skönt att komma igång me lite träning iallafall!

    Pulka är alltid poppis!

    KRAM

    SvaraRadera