söndag, februari 10, 2013

Det här med att se tio år yngre ut

Från det att jag var ca15 har jag ständigt fått höra att jag ser ut att vara ca 5-10 år yngre ut än vad jag verkligen är. (Naturligtvis upptäcker de att jag är brådmogen då jag öppnar munnen) men argumentet att man kommer att se ut som en fräsch 40åring då man i själva verket är 50 plus håller på att tappa sin glans..och i vilket fall hjälper det ju inte här och nu. Var hos frisören i veckan och försökte mig på att försöka se lite äldre ut, (i Indien trodde btw alla att man var 10 år yngre och och gapade LÄ N G E när man sa att man minsann var både gift och har barn) men jag tycker inte klipptanten lyckades särskilt bra med föråldradningsproceduren..



2 kommentarer:

  1. förstår precis, har alltid haft samma problem! jag kunde t ex åka på barnbiljett på habobussen fram tills jag blev myndig och då är åldersgränsen femton. jag började dessutom betala vuxenbiljett eftersom jag själv påtalade att jag var för gammal, inte för att chauffören trodde på mig :) fin i håret är du iaf hur som helst!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi unga får hänga ihop! :)om jag inte har barnen med mig när jag ska köpa biljett får jag också tjata till mig slbiljett för vuxen..i England när jag var 20 blev jag portad från en bio för att det var 15 års gräns..inte kul.!:)

      Radera