tisdag, februari 12, 2013

Även den friskare nötkärna kan bli krasslig

Celine lilla skruttan har feber så idag har jag och barnen varit hemma. Ja det är ju faktiskt självaste 'vabruari' nu, med 4 olika virus som florerar runt i vårt avlånga land..det har medierna i mångt och mycket upplyst oss om. När jag satte barnen hos dagmamma i höstas förväntade jag mig en hord med bakterier som skulle överta mina stackars barns kroppar, jag hade mängder av vabbdagar i sikte då jag skulle torka litervis med snor. Döm då av min förvåning att barnen bara varit sjuka i princip en enda gång under hela hösten fram tills nu..Och ingen magsjuka..ännu! Kanske beror det på att det är så små barngrupper hos dagmamma och baskeluskerna inte lika lätt får fäste..vad vet jag! I vilket fall är det väldigt skönt tycker jag, en glad och tacksam mamma.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar