fredag, augusti 31, 2012

Håjet mamma

Idag slår det spön i backen och jag och barnen är hemma och myser, pusslar, ritar och bygger slott av duplo. Annars har de varit varje dag denna vecka hos dagmamma, även om bara två dagar har varit lite längre mellan 9 och 15. De trivs bra och pratar glatt om sin dagmamma på kvällarna och om hennes pyttelilla hund Iris som alla dagbarnen får klappa och leka med. Känns så skönt att hon (dagmamman) verkligen kan redogöra i detalj hur deras dag har varit.
Själv har jag lite separationsångest, vilket jag kallt hade räknat med och det är väl bara naturligt antar jag...konstigt vore väl annars kan ju jag tycka.
Celine är för övrigt riktig liten pratkvarn och slänger ur sig de mest fantastiska uttryck. Igår kastade hon sig bakåt och höll på att slå i huvudet i en byrå. Då sa jag till henne,Celine, du måste akta huvudet. Då tittar hon på mig med bestämd blick och säger, Nej mamma, akta håjet!! En sann liten primadonna!

1 kommentar: