måndag, juli 23, 2012

En kilometer lång uppdatering

Och nu var det redan mitten på juli påpekade en läsare och ja jag håller med om att det varit extremt dåligt med uppdateringen. Detta på grund av att vi varit utomlands i över två veckor samt att vår dator behagade att krascha ett par dagar innan avfärd. Men hej och hå, here we go.. Min syster gifte sig den 30 juni! Det var en fantastisk dag med mycket värme och kärlek luften. Min syster var så vacker och påminde mycket om min mamma när hon och pappa gifte sig för 30 år sedan...Noah och Celine var brudnäbbar, världens sötaste säger jag såklart, objektiv som den mor jag är.. Dagen efter åkte vi till Usa! Det blev en lång flygresa med byte i England. Skrut-Celine sov inte en blund vilket var lite påfrestande. Men väl där hade vi två roliga och mysiga veckor! Första veckan spenderades i Vermont, där vi umgicks med släkten, det är alltså kusiner med familjer på Fredriks pappas sida som vi träffade. Vi åkte runt på en del utflykter, bland annat Ben&Jerry Factory och Vermont Teddy Bear Factory till barnens stora förtjusning. På kvällarna grillade vi, badade och umgicks och hade det skönt!
Veckan efter åkte Fredrik, jag och barnen ner till Rehoboth Beach i Delaware. Där bodde vi på ett hotell som låg nära stranden, och hade tre sköna dagar där vi badade, solade och åt glass. Hotellet hade en fantastisk frukostbuffé! Väldigt mysigt! Noah älskade havet, Celine var livrädd och vägrade bada. Men hon blev mäkta förtjust när vi grävde en stor grop på stranden som vi fyllde med vatten. En egen plaskdamm! När de dagarna var till ända åkte vi vidare till Washington DC. Det var häftigt att besöka huvudstaden, med alla monument och muséer. Vi bodde hos svärfars kusin Mary, som bodde i en riktigt läcker nybyggd lägenhet några tunelbanestationer ifrån stadens puls. Vi hyrde cyklar en dag med en tillhörande cykelvagn där vi stoppade ner barnen och cyklade runt bland alla monument över före detta presidenter. Ett bekvämt sätt att färdas på och barnen tyckte det var jättespännanden rulla fram på det sättet! Sista dagen i Washington DC besökte vi en jättelekpark med karuseller och minitåg som Noah älskade. Sista dagen i USA åkte vi till en familj vi känner i Plymouth där vi spenderade nåra timmar med att smälla i oss en massa smaskig glass. Dagen efter bar det av till Sverige igen och här där det regnar småspik. Vart tog den svenska sommaren vägen? Och just det, jag kom in på den masterutbildning jag sökte i Mänskliga Rättigheter. Det känns som en rolig och spännande utmaning! Lite jobbigt bara att lämna bort båda barnen..som tur är kommer de ha en väldigt bra dagmamma de kan vara hos när jag måste plugga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar