onsdag, juli 13, 2011

Farväl kära Södermalmskyrkan

Har haft några jättesköna dagar här. Jag och några mammor var och badade i havet med barnen för några dagar sedan. Nickstabadet här är verkligen ett paradis med en jättesandstrand, stora gräsytor, långgrunt, servering och minigolf. Även i lördags blev det bad med älsklingen och barnen. I söndags besökte vi Hillsong på förmiddagen och Mission SOS Church på em. Två härliga församlingar! Mission SOS gillade vi verkligen. Vi har även besökt Clara kyrka och citykyrkan för ett par veckor sedan. Varför undrar ni kanske. Vi har bett och sökt Gud under en lång period för vår framtid och vi känner att vi ska lämna södermalmskyrkan och gå vidare. Det är inte något lättvindigt beslut,jag har ju varit med i sju år och Fredrik i hela 20 år! Vi är verkligen tacksamma för allt gott vi har fått ifrån församlingen under dessa år och församlingen har underbara pastorer som har ett hjärta för människor. Det är också underbart att mycket gott sker genom församlingens arbete. Det är flera olika skäl till att vi lämnar, men vi har inte något emot någon person eller ledare eller pastor i församlingen. Men vi tror att det här är Guds väg för oss och vi har verkligen frid över vårt beslut. Vi välsignar församlingens arbete och har också haft ett bra samtal med församlingens pastorer om detta. Så..farväl kära Söder...Tack för allt!

4 kommentarer:

  1. Neeeeej vad tråkigt är min spontana reaktion. Kommer sakna er!
    All kärlek o välsignelse <3

    SvaraRadera
  2. Kom till sthlm vineyard!! :)

    SvaraRadera
  3. Förstår er!Jag kommer att sakna er på söder, fast kontakten bygger ju inte på kyrkan som tur är, det vore ju konstigt :).Kram Broshan

    SvaraRadera
  4. Tack Rebecka för din tid som celledare, du har kunnat föra över så mycket gott till mig under den perioden, och jag har lärt mig så mycket som jag inte velat vara utan! Lycka till i nya församlingen./Kramar från Helena

    SvaraRadera