måndag, maj 23, 2011

kan man andas ut?


Flera mammor jag känner håller på att skriva om sina prickikorvar till barn,(alltså att de har fått vattkoppor) och jag har nu under 2,5 veckors tid gått och väntat på att även mina små pluttar skulle prydas med dessa infekterade små "plättar". Men icke. Nu är jag inne på 17e dagen sedan vi träffade en smittad och eftersom inkubationstiden brukar vara mellan 12-16 dagar så BORDE det vara lugnt nu...Men vem vet? Känner inte för att vara instängd hela juni, ska ju köra ner till småland med barnen och hälsa på familj och släkt så det skulle vara extremt olägligt att få det nu! Helgen har varit mysig, på lördagen var vi inne på Jesus manifestationen i Stockholm. Jag tycker det är ett så grymt bra initiativ att kyrkor och församlingar från alla möjliga samfund går samman för att visa Sverige att det faktiskt finns väääldigt många som tror på att Jesus lever idag och att Han älskar varenda människa! Jag tror att Gud gläder sig över sånt! På söndagen var vi inne i kyrkan och sedan premiärgrillade vi hemma, Noah tycker det är så spännande att grilla och hjälpa pappa. Noah håller på att lära sig räkna och säger "en tå te". Celine rullar runt som en liten boll och kryper baklänges och några steg framåt...hon kommer få en väldig fart när det väl lossnar. Snart kommer Debban och ska stanna tills imorgon. Mys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar