tisdag, maj 03, 2011

Håhåjajaja..

Vår lilla gosse har blivit stor! I söndags fyllde han två och det firades med en chokladtårta och en massa presenter! Farmor och farfar, fastrarna, morbor Mikael och "gammo" och "gaffo" (gammelmoromor och gammelmorfar) var med. Presenterna följde helt klart ett tema...eftersom Noah är helt galet förtjust i diverse fordon blev det mest traktorer och bilar. Samt ett parkeringshus där han kan parkera alla bilarna! Det ser förresten ut som att vi förblir lantisar ett tag till. Vi ska flytta ut till en liten mysig sommarlägenhet i ett litet missionshus här i Sorunda över sommaren. Det var väl inte precis vad vi hade tänkt oss..(nu kommer vi ÄNNU längre bort från stan)men det finns flera skäl till vårt beslut! Dels är hyra väldigt billig, dels är vi inte helt säkra på vad som händer till hösten och sedan har vi haft otur (eller så är det en mening med det:)) när det gäller att få tag på en vettig lägenhet. Vi vill inte bara ta vad som helst och sedan förlora vår köplats. Men jag tror det kommer bli bra ändå. Vi ska skaffa en liten skruttbil så vi kan ta oss utanför skogen, som tur är har vi ju båda körkort. Och så har vi ju farmor och fafar och flera vänner här ute, så det blir nog bra med kottlekar och barkbåtar för Noah ett tag till. Men sedan ska jag inte på bo landet något mer. Inte förrän jag blir panschis med löständer och har slagit mig till ro. Då ska jag och Fredrik sitta i våra gungstolar på verandan i vårt amerikanska ´hus och titta ut över skogen. Håhåjaja..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar