onsdag, april 21, 2010

Ultraljud


Igår var vi på ultraljud och såg vår lilla knodd! Det var fantastiskt!
Otroligt fascinerade att se det lilla knytet som gör kullerbyttor, suger på tummen och sparkar vilt med armar och ben. Vi hade bestämt oss för att inte "öppna paketet i förväg" och titta efter om det är en pojke eller flicka. Mest är det Fredrik som legat på och sagt "att denna gång ska det vara en överraskning". Förstå då att jag blir förvånad när jag väl ligger där på britsen med en massa klet på magen och scannern som flyger fram och tillbaka, att fredrik plötsligt utbrister "kan ni se vilket kön den har"? jag fick hicka och var på väg att säga.."men vi skulle ju inte.." men hämtade mig snabbt och tänkte att det är ju nu eller aldrig,Fredrik var tagen av stundens allvar och mina ord skulle sannerligen sätta stopp för det roliga. Till skillnad från barnmorskan på Noahs UL var denna villig att titta efter. Så det gjorde hon.
Ha. Men tji fick vi! Den lilla busungen satte sig med benen och fötterna och knep som bara den och vägrade ändra position, hur mycket barnmorskan än buffade och bökade. Så det är och förblir en överraskning! Innerst inne känns det rätt bra att inte veta, blir ju såå mycket mer spännande..om man nu kan hålla sig.

Fick också veta att mitt förlossningsdatum flyttade fram hela 10 dagar!! Suck. Så istället för 19 september, är nu BF den 29 september. hur det nu kan stämma..men men, det vet bara Han där uppe när vår lilla klimp behagar att dimpa ner..

För övrigt är det snorigt värre här. Både Noah och jag nyser ikapp och har snytit upp ett otal rullar.




Världens gladaste charmtroll!


Hos farmor och farfar i Sorunda



Lek på altanen!

4 kommentarer:

  1. Klart jag fortfarande läser din blogg vännen! Alltid lika kul, som idag när dagen blev mycket ljusare av den sötaste lille hängselbyxekillen jag nånsin sett :) Hoppas du mår bra och att magen inte ger dig alltför mycket besvär. Snart kommer vi på kalas! Kram på lilla familjen

    SvaraRadera
  2. Ja vad roligt! Ni är såå välkomna!!

    SvaraRadera
  3. Vad stor du har blivit Noah. Du är ett riktigt litet charmtroll
    Gammelmormor Eva i Småland

    SvaraRadera
  4. Åh va spännande! Det är lika häftigt andra gången med ul-ljud! haha, kul att han ville veta, ja, man blir ju så nyfiken då när de väl kikar. Får va en överraskning! Jag kommer vilja kolla me 3:an:-) Är så nyfiken, kollade me Abbe men inte me Jonna. Va söt Noah är alltså! Kram

    SvaraRadera