tisdag, augusti 04, 2009

Skåne, tremånaders kontroll och annat mys






















För någon vecka sedan åkte Fredrik, Noah och jag tillsammans med hela Fredriks familj ner till Österlen i Skåne och hälsade på Noahs gammelfarmor och gammelfarfar. Det blev intensiva och roliga dagar med mingolf, Go-cart,Besök på Glimmingehus, Sandhamn, Café Annorlunda och nöjesparken Tosselilla. Vi tog oss även ett dopp i havet en molnig kväll när havet var som kallast :)brr!! Noah har också¨blivit vaccinerad med två sprutor för att förebygga en hel massa framtida sjukdomar. Vilket ju är väldigt bra, men det skar i mitt hjärta när de skulle sticka in sprutorna för att de gjorde så ont på honom. BVC-sköterskan sa att hon alltid kände sig som en förbrytare och det kan jag förstå, för de där sprutorna är inte roliga. Men han var så duktig och grät bara en liten stund. Efter det fick han feber men det var tydligen vanligt att bebisar fick det efter sådana sprutor. Vi försökte få i honom flytade alvedon med skogsbärssmak men det bara spottade han ut, smakade nog inte särskilt gott. Noah växer så det knakar och var 65.7 cm lång och vägde 7 640 gram vid kontrollen förra veckan. En riktigt stor gobit! Han fökjer sin kurva jättebra så allt är bara bra med honom. Han har också fått träffa lite fler av mina kompisar, vilket har var it mysigt. Igår till exempel var en tjej hemma hos mig som jag lärt känna på tåget mellan nynäshamn och Stockholm. Hon bor i nynäshamn och är lika gammal som mig och har en bebis som är 8 månader. Väldigt mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar