tisdag, december 08, 2015

Det lackar mot jul..

..och vår yngsta pingla har utvecklats i en rasande takt. Hon kan skryta med ett flertal ord i sitt förråd såsom:
Mamma/ Pappa ( såklart)
Katt
Kex
Voff voff
Meeej (mer)
Änning ( välling)
Ninin ( Celine)
Bumpor (strumpor)
Osv..
Hon är för det mesta glad som en sol och charmig som få, det bästa hon vet är att pussas å kramas,bli kittlad och leka med storebror och storasyster. 
Hösten har svischat förbi. Jag var borta åtta dagar i Kenya under oktober med mitt arbete International Aid Services. Jag var dels fyra dagar i Nairobi där jag var med på ett internationellt personalmöte med personal från våra 10 programländer. Sedan åkte jag och några kollegor till några av IAS projekt i Tharaka, fyra timmar från Nairobi. Vi besökte dels vattenprojekt och träffade familjer som fått hjälp genom IAS och även skolor där IAS samarbetar med Linas Matkasse för att förse barn med skolluncher. En fantastisk resa och väldigt inspirerande att träffa alla människor som fått sina liv förändrade tack vare det arbete som görs. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar