fredag, januari 02, 2015

Tacksam

Nyåret har vi firat med min familj nere i Småland. Vi har haft några mysiga dagar och bara varit...ätit massa god mat, gått promenader, spelat spel och pratat. Alla utom Joel, Carro och Benjamin har varit här. Vi träffade också morfar Sture, barnens gammelmorfar. Han spelade fiskespelet med barnen vilket var en hit! Jag är så tacksam för året som varit då jag fick både nytt jobb, översatte min första bok och fick en helt underbar liten ängel. Dessutom första riktiga året i vårt fina hus med så sköna grannar! Finns så mycket att vara tacksam för och ibland nyper jag mig lite i armen för att liksom förstå att det är så mycket som är bra. Visst kommer motgångarna, ibland  som en blixt från klar himmel, men då får man helt enkelt tackla dem på bästa sätt.. Att gå ner på sina knän, ödmjuka sitt hjärta och be till Gud om hjälp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar