torsdag, september 04, 2014

Bloggen alive again

Jag har länge funderat på om jag ska skaka liv i den här bloggen och har nu kommit fram till att, why not! Vi har sedan ett halvår bosatt oss i ett radhus i Hässelby villastad och vår barnaskara har utökats med ytterligare en liten tösabit: lilla Amélie som just nu är 7 veckor gammal. Än så länge är hon en snäll liten goding som oftast sover och äter när hon ska. Amningen sitter som en smäck så jag klagar inte! Förlossning gick bra och om någon möjligtvis är intresserad så tog alla möjliga smärtlindringar,lustgas, epidural och bäckenbottenbedövning.. No prestige här inte. Att föda barn gör helvetiskt ont, så är det bara, och kan man lindra lite av den smärtan så tycker jag iaf att det är urbota dumt att inte göra det. Så länge mamma och barn mår bra såklart! Jag hade också världens gulligaste barnmorska som vänligt och med glimten i ögat sa efteråt;  'ja  alltså Rebecka det där med att du skrek att du dör, det är det nog många som känner men få som vågar säga...' Eh ja..eller...
Jo men det är ju faktiskt så det känns.
Våra kids tydligen satt i system att dimpa ner på årets mest fullbelagda dagar; jag som var listad på bb Sophia fick inte plats så vi blev hänvisade ända bort till SöS. Men där är ju våra andra födda så det blev faktiskt ett kärt återseende! På bbhotellet så fick jag dessutom ha min gamla barnmorska från Noah och celines mvc så det var riktigt mysigt! 
Ja det var allt för denna gång, då ska jag försöka uppdatera nära och kära igen så regelbundet det går. På återseende!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar