torsdag, april 25, 2013

Världsmalariadagen

Som de flesta av er kanske vet har jag börjat jobba med en kristen fadderorganisation som heter Compassion. Det är global organisation som hjälper över 1.3 miljoner i 26 av världens fattigaste länder. Jag började jobba med Compassion för 2 månader sedan och jobbar framför allt med sociala medier, men också med översättning av texter mm. Organisationen har funnits i USA sedan 50-talet och finns över hela världen, också i många europeiska länder. Nu håller vi på att starta upp i Sverige och Norge och jag känner mig så glad över att få vara en del av detta! Idag på Världsmalariadagen länkar jag här till en video som handlar om Compassions kamp mot den dödliga sjukdomen. Var 45:e sekund dör ett barn i malaria någonstans i världen..svårt att inte bi berördhttps://www.facebook.com/photo.php?v=10151824514152345&set=vb.6231686654&type=2&theater...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar