torsdag, juni 02, 2011

Lite tankar så här på landet

Här har det varit fullt upp med studentfirande av min vackra svägerska Victoria,träff med Fredriks farmor och farfar, öppna förskolan och mysiga mammafikor. Igår var jag och tre andra mammor på ösmo plantshop och åt lunch och alla sex barnen sov mestadels av tiden! Det roliga är att vi alla har koppling till England på något sätt,två av dem är gifta med varsin engelsman och en av dem har bott och jobbat i England i 7 år och jag då som har mina föräldrar där. Fredrik pluggar extremt mycket nu så nu är det jag som sköter all markservice här hemma. Han har ju alltid mycket plugg men nu sista veckorna har det varit väldigt mycket! Men jag gör gärna det för det ska bli så skönt när han är klar! Blir rena semestern när han är ledig på helgerna. Det har varit en speciell tid att få två barn på så kort tid när Fredrik läser en så krävande utbildning. Samtidigt har det också fått en att verkligen prioritera saker rätt. Det är lätt att bara köra på utan att tänka efter. Att göra saker bara för att alla andra gör det. Men att göra det är fel anser jag för då gör man det ju ändå inte av rätt anledning. Man ska satsa på det man tror är rätt för för sin egen familj, i slutändan är det bara man själv som kommer att stå till svars för hur man har levt sitt liv. Om man känner sig stressad, att man inte räcker till, då kan man välja att prioritera om saker. Jag tror inte det är Guds vilja att vi ska leva i stress och press. Ibland gör man så många saker,saker som vi kanske tror är Guds vilja och som i sig inte behöver vara fel, men det blir fel för att vi kanske missar den där stilla rösten på insidan... Att göra det man tror Gud har kallat en till att göra, kräver att man verkligen söker Honom. Ingen annan än Han,inga omständigheter eller människor ska bestämma hur du ska leva ditt liv. Att leva i ödmjukhet och med ett rent hjärta inför Gud är det viktigaste av allt. Då känner man den här friden även om det stormar runt omkring en. Detta blev en liten avstickare..nedan följer lite bilder på vårt missiohus.

1 kommentar: