onsdag, september 16, 2009

Sol, mys och en massa puréer..

Hösten är här. Ja även fast solen lyser, så lurar en kylig underton i luften, det märks inte minst på kvällarna när mörkret faller på . Brr. Men än får vi njuta av lite sol vilket känns mys. Sedan cirka två veckor tillbaka har jag försökt att få min älskade kräsna son att smaka pureer. Potatispurée, morotspurée, majskrokar, mosad banan (men där fick jag ajabaja fingret från omgivningen eftersom man nu inte ska låta dem smaka sött innan de lärt sig äta "riktig" mat). I vilket fall spottade han ut det också. Men nu verkar i alla fall morotspurée smaka lite bättre, allt hamnar inte på hakklappen, han grinar fortforande lite illa men nu är det spännande att tugga på skeden som är hård och kall så då kommer det ner lite mer i magen i alla fall. Bilder kommer!

So long

2 kommentarer:

  1. looking forward 2 meet all of u in Italy...

    SvaraRadera
  2. Hej Fredrik!
    Vi har träffats förut, när jag var med i Södermalmskyrkan... Jag hittade din blogg när jag googlade..

    Jag skulle vilja rekommendera följande hemsida som innehåller forskning om Ribi Yehoshua från Nasaret (Messias): www.netzarim.co.il

    Allt gott, mvh Anders Branderud

    SvaraRadera